} function dis_rightclickNS(e){ if ((document.layers||document.getElementById&&!document.all) && (e.which==2||e.which==3)) { alert(msg_box) return false; } } if (document.layers){ document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN); document.onmousedown=dis_rightclickNS; } else if (document.all&&!document.getElementById){ document.onmousedown=dis_rightclickIE; } document.oncontextmenu=new Function("alert(msg_box);return false")

Blåbärshoppningen 3 april 2011

Idag var Mimmi och jag med på en klubbtävling (hoppning), Blåbärshoppning som det heter på NRK.
Hoppade 80 cm, för första gången på blåbärshoppning, har hoppat 60 och 70 några gånger innan, men kände att vi nog var redo för 80 cm nu, det är som sagt inte i höjden det sitter, för Mimmi, igenligen. Utan att hon ska hålla ett bra tempo och galoppera hela banan, och det tyckte jag gick hur bra som helst!

På framridningen:
Först pigg och lite okoncentrerad, när hon fattade av vi skulle jobba blev hon först lite seg men sen inne på framhoppningsbanan galopperade jag på ordentligt med henne och då blev hon mycket kvickare och lyssnade bättre på mina hjälper.

På banan:
Vi hoppade felfritt och hon galopperade så gott som hela banan! Var på de två sista hindren som bensinen tog slut lite ^^, var ganska jobbigt för henne i slutet i och med att hon har så pass mycket vinterpäls kvar som hon har + att det var 11 plusgrader, och inte den bästa ventilationen i ridhuset, menmen så är det, inget att klaga över!

Iaf, VI VAR FELFRIA och VI GJORDE EN BRA RITT!
Hade faktiskt sagt till mig själv innan, att nu så är det viktigaste inte att få rosett utan att hålla tempot uppe! Och det funkade, är så himla stolt över min fina ponny idag, det känns att vi verkligen har tagit ett steg åt rätt håll och att ridningen och träningen har gjort skillnad!
Innan när vi har ridit banor på "blåbärshoppningar" och liknande, har hon bara slängtravat runt banan, samtidigt som det på träningar har gått jättebra och hon har var kanonfin och bara galopperat på hur bra som helst. Dett ahar varit så himla frustrerande! Att det går på träning men inte på "tävling"! Men idag, tog vi ett steg i rätt riktning och ja, det kändes så jävla bra! *Ursäkta språket* Var rent av nära på att börja lipa när vi kom ut från bana. x)

Det här var den bästa rundan vi gjort!


                  Kan inte beskriva hur mycket du betyder för mig <3



Kommentarer
Postat av: Maja

Ja det var så "jävla" roligt att se dig och mimmi idag ni var JÄTTE duktiga ! Jag höll också på att börja lipa !! ^^ :)



+ tänkte göra de rosa,ljus blå eller röda vad hade du tänkt dig ? :)

2011-04-03 @ 18:34:34
URL: http://ponnyryttarenmaja.blogg.se/
Postat av: Anonym

din häst har skavsår efter dina skänklar, inte funderat på att göra något åt det?

2011-04-03 @ 20:42:14

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig här?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress, så vi kan kolla din fina blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0