} function dis_rightclickNS(e){ if ((document.layers||document.getElementById&&!document.all) && (e.which==2||e.which==3)) { alert(msg_box) return false; } } if (document.layers){ document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN); document.onmousedown=dis_rightclickNS; } else if (document.all&&!document.getElementById){ document.onmousedown=dis_rightclickIE; } document.oncontextmenu=new Function("alert(msg_box);return false")

Stall G

Igår var jag med Maja ute i stall Gardhem, där Tilda står som hon tävlar och tränar med. :)
Ronja (som bor där) var sjukt och hennes ponny Yngve behövdes ridas. Så då hängde jag med och red honom. Maja skulle ju rida Tilda. Yngve är verklige jättefin, precis i min "ponny-stil" välmusklad och lite kraftigare ponny, typ Svensk Ridponny, New Forest aa ni fattar och väldigt framåt men stadig och lydig att irda. En riktigt go ponny, snäll att rykta och pyssla med och att rida var han riktigt härlig, pigg och framåt men ändån arbetsvillig och lyssnade. Gick nästan automatiskt i form, och hade ett brett register i både skritten, traven och galoppen, kunde trava jättekort och behålla en bra energi, ha kontakt med betten men ändå inte hamna bakom lod, likadant i galoppen lika bra som han kunde korta kunde han länga. Den duktigaste ponnyn jag har ridit var han iaf, har mest ridit ridskoleponny, Mimmi, och någon enstaka privatponny, men Yngve, en riktig tävlingsponny ju! Han har gått Lätt A i dressyr med Ronjas storasyster Liv, i hoppning vet jag inte riktigt men Lätt B tror jag, tror även att han har startat i fälttävlan, men vet inte riktigt, vågar inte säga för mycket. ;)
Iaf är det ju en ponny som kan, galoppombyten, förvänd galopp, öppna och sluta. :) En ponny i min stil verkligen, hade han varit 1,46 ist för 1,36 så hade han lätt varit min drömponny! :)

Jättekul att rida honom! Så stor tack till Ronja, hennes mamma Maria och co.! :)
Förövrigt tävlar Ronja för samma klubb som jag, Nybro, och jag rider i samma grupp som henne för Bella.
Ronja och Yngve, :) dock 1 år gammal bild.

Mimmi fick sig en tur mot skrivnahalla, innan jag åkte med Maja upp till Gardhem, ca. 6 km, med mcyket galoppjobb, rakställa och lite skrittpauser. Blev bara bättre och bättre, hade fin rytm i galoppen.

Lite rörigt inlägg men ni överlever!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig här?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress, så vi kan kolla din fina blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0