} function dis_rightclickNS(e){ if ((document.layers||document.getElementById&&!document.all) && (e.which==2||e.which==3)) { alert(msg_box) return false; } } if (document.layers){ document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN); document.onmousedown=dis_rightclickNS; } else if (document.all&&!document.getElementById){ document.onmousedown=dis_rightclickIE; } document.oncontextmenu=new Function("alert(msg_box);return false")

Tagga höstlov!

Sista dagen i skolan imorgon! :D
Sedan har man ett grymt höstlov framför sig, hur härligt är inte det?! ;)
Övernattning på ridskolan, träffa vänner jag inte har träffat på sjukt länge och såklart massor tid till Mimmi och ridningen! Galet underbart!

I Tisdags hoppade jag Bella-lektionen i Granås. Ingrid hade tipsat mig om Maria Kehagia-föreläsningen på mejeriet och hon tyckte att jagh verkligen skulle gå, och det tyckte jag också! Behöver lite mental träning, inte minst på tävlingar oså. Föreläsningen var iaf riktigt bra, gick dit med Lollo och Madde.
Mimmi vilade, förtjänade det efter en tävlingshelg!

Igår (Onsdag) red jag markarbete, med ett antal bomserier, för att träna styrka. Det är just det hon behöver, styrka, styrka, styrka! De upphöjda bommarna är något vi måste träna mer på, då tragglade hon ihop det lite, bomserien med 5 bommar som jag hade lagt ganska nära varann för att göra det lite jobbigt för henne grejade hon finfint! Tränade också en massa övergångar, att få henne aktiverad i bakkärran och ta skänkeln. Riktigt fin vart hon! (y)

Idag skulle träna lite studs och upphöjda bommar även idag, mamma var ledigt och hade mockat så att jag skulle hinna rida innan det blev allt för mörkt. Det var ruskigt halt på ridbanan (har gräs). Skruittade fram på vägen och började trava fram inne på ridbanan, det gick bra. Efter uppvärmningen drog jag upp tempot lite, började skutta över studsen, riktigt bra hoppade hon, var inte i en ända gång. :) Dock var det förhalt för galopp, övergångar och studs märkte jag, hon halkade ett antal gånger och sedan vågade hon inte gå på ordentligt. Red ut en sväng på ca. 25 min med mami med, hon joggade och hade ficklampa och vi hade massor reflexer efter som det är kålmörkt typ vid kl. halv 6 nu.. :ss

veckan!

Bästa mamma som alltid ställer upp <3




Kommentarer
Postat av: Lollo

Hon Maria Kehagia elr vad hon hette, hon pratade ju asfort :o <3

2011-10-27 @ 20:50:46
URL: http://thegirlgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig här?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress, så vi kan kolla din fina blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0