} function dis_rightclickNS(e){ if ((document.layers||document.getElementById&&!document.all) && (e.which==2||e.which==3)) { alert(msg_box) return false; } } if (document.layers){ document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN); document.onmousedown=dis_rightclickNS; } else if (document.all&&!document.getElementById){ document.onmousedown=dis_rightclickIE; } document.oncontextmenu=new Function("alert(msg_box);return false")

Dressyyyyr! :)

Idag var det ju då dressyrlektion på ridskolan med Mimsan. :)
Hon började ganska segt och blev lite flack och "halvpå". Försökte att inte rida förmycket, men ändån rida frammåt, låter lite konstigt, men svårt att förklara.
hade med mig protokollet och visade Ingrid idag, hon tyckte jag skulle vara helt nöjd. Men vi behövde ju jobba på formen. Blir ju lite halvkonstigt i programmet, då hon inte orkar gå i rättform hela tiden utan gör det lite då och då, ja det blir lite glappigt.

Först när jag hade jobbat med framåtbjudningen ett tag, travade hon på bra och även tempoväxlingarna och övergångarna funkade ok. Men hon var rätt stark och lite småspänd. Efter ett tag sa Ingrid att vi skulle kanske sätta på henne halsförlängaren och få lite "hjälp" på traven när hon är så stark och lite spänd. Men det fixade sig ganska snart och jag kände att jag slappnad av mer i låren och hela överskänkeln och fick en stadigare underskänkel att hålla om med och behövde inte använda handen så mycket. Då slappnade även hon av efter ett tag och blev riktigt fin! :D>
Travade igenom kroppen och fick ett ganska runt och fjädrande steg! Underbar känsla när man känner att det funkar, att hon verkligen lyssnar, vill göra rätt, vill jobba och ansträna sig! <3

Btw, Grattis till NRK:s ponnyhopplag i div. II som kom delad etta även denna omgång (omg. 2)!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig här?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress, så vi kan kolla din fina blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0