} function dis_rightclickNS(e){ if ((document.layers||document.getElementById&&!document.all) && (e.which==2||e.which==3)) { alert(msg_box) return false; } } if (document.layers){ document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN); document.onmousedown=dis_rightclickNS; } else if (document.all&&!document.getElementById){ document.onmousedown=dis_rightclickIE; } document.oncontextmenu=new Function("alert(msg_box);return false")

juvel and my story

Jag började rida Juvel för ungefär ett halvår sen. Jag började rida där genom att jag kollade på hastnet och då hittade jag Juvel. Jag tyckte att hon super söt !
Jag mejlade på henne och frågade ifall (Hanna) behövde hjälp med att rida henne innan hon säljs. Först var svaret nej men sen efter 2 veckor mejlade hon mig och frågade hon om jag fortfarande ville det och det ville jag såklart !
Jag provred Juvel 2 dagar efter. Jag tog sällskap med hanna till stallet och vi cyklade.
Jag tyckte att hanna var sneeel ^^
Jag provred juvel då och hon skötte sig bra.
Efter provridningen började jag rida Juvel. På början var jag lite nervös men det gick över efter 2 ridturer.
Efter någon vecka jag hade ridit där började juvel bocka med mig varje gång jag red och då var jag nästan alltid rädd att tex. hoppa henne då hon bockade av mig några gånger..
Men Hanna och jag arbetade över det och det gick över med bockningarna.
Hanna visade mig hur jag skulle göra osv.
På början var hanna den enda jag hade i stallet att prata med osv. Se började jag lära känna alla andra (Malin, Frida,Emmy).
Frida visste jag redan vem det var för hade sett henne på alla tävlingar, det var lite häftigt :p
Jag hade mål med juvel hela tiden som jag skulle uppnå och det var:

Hoppa terräng med juvel √
Få mer resp över henne √
Löshoppa √
hoppa den höga oxern på terräng √
Bada med henne eller gå över en bäck √
Hoppa över en liten bäck  √
Rida en riktig lån runda √
Hoppa 80 √
Hoppa 90 √
Hoppa 1 m √
Hoppa 110 √

Och nu är mitt mål att vara med på en lokal tävling och bli nollad (hoppa LD)

Hanna lärde miog nästan allt. När jag kom till köhl kunde jag inte redigt arbeta en häst så bra elelr rida fram den ordentligt men det lärde Hanna mig ! Hanna lärde mig nästan allt jag har utvecklats med.
Och jag tackkar henne SJUKT MKT för det !


Jag älskar dig juvel ! 






Hoppar 70 eller 80 där :)

Kramar Nicole ♥


Kommentarer
Postat av: hanna

HIHI, naw!

snart ska du få utbilda unghäst!

2011-04-28 @ 21:53:28
URL: http://hhannapetersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig här?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress, så vi kan kolla din fina blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0