} function dis_rightclickNS(e){ if ((document.layers||document.getElementById&&!document.all) && (e.which==2||e.which==3)) { alert(msg_box) return false; } } if (document.layers){ document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN); document.onmousedown=dis_rightclickNS; } else if (document.all&&!document.getElementById){ document.onmousedown=dis_rightclickIE; } document.oncontextmenu=new Function("alert(msg_box);return false")

Mimmi - 26 april 2011

Som sagt, ridlektion på ridskolan.
Började uselt! Mamma var försenad en kvart (ganska mycket i det här sammanhanget) så pappa fick köra fram transporten, när transporten var framme fick Simon och Fredde hjälpa mig att lasta. Som tur var så är Mimmi inte svårlastad längre, trots en lite stressad matte. Aja, vi kom tillslut till ridskolan, samma tid som lektionen börjar igentligen. Menmen Ingrid var också lite försenad "som tur var". ^^
Men när man stressar blir sällan något bra. Väl framme på ridskolan skulle vi snabbt och smidigt linda av och sadla. Tror ni inte att jag har glömt min hjälm! Snabbt in i ridskolestallet för att låna hjälm där. Då visade det sig att minsta hjälmen var st. 54 och jag har i vanliga fall 58. (!!) Fick iaf trycka ner den på huvudet.

Ridlektionen nu då:
Hann inte skritta fram så mycket idag och det hade nog behövts. Det var hoppträning för Ann-Sofie Oskarsson på stora gräsbanan och där var det en hel del folk, och vi skulle då rida på gräsbanan bredvid och i början skulle hon verkligen kolla ditåt hela tiden! Så hon spände sig och blev stel och jag tog henne för mycket i munnen och red inte ordentligt med sätet. Men efter ett tag slappnade hon av och gick finfint. Galoppen är jag också jättenöjd med idag. Trots att det gick lite för fort ibland, så tog hon lagom stöd på bettet och blev inte framtung utan bar sig ordentligt och när jag bad henne att korta upp så gjorde hon det.

Sammanfattning:
Aldrig bra att stressa. Jobbigt i början men bra i slutet!

Juste, hade med kameran men mamma hann inte fota mer än i slutet när vi skrittade av, för hon var tvungen att göra en annan sak.




                       nöjd och svettig ponny, hemma i stallet igen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig här?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress, så vi kan kolla din fina blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0