} function dis_rightclickNS(e){ if ((document.layers||document.getElementById&&!document.all) && (e.which==2||e.which==3)) { alert(msg_box) return false; } } if (document.layers){ document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN); document.onmousedown=dis_rightclickNS; } else if (document.all&&!document.getElementById){ document.onmousedown=dis_rightclickIE; } document.oncontextmenu=new Function("alert(msg_box);return false")

hemmadag även idag

Började med att vakna 7, och klockan var ställd på halv 7.25, död. Sovit 6 timmar inatt. Gick iaf upp och gick ut och fodrade och släppte ut och sen in och åt frukost, som vanligt. Sen gick resten av eftermiddagen åt att skotta snö. ;) Simon stod för dagens goda gärning och skottade hela min ridbana som faktiskt blev bra, inte speciellt hal heller. Ganska bra att ha en bror ibland, observera IBLAND. hah ;)
Mimsepims uppskattade inte snön utan stod och häckade i utestallet och kikade ut på mig när jag gick och borstade bort snö från eltråden. Innan jag gick in tog jag in henne i stallet, hängde in hennes blöta täcke+hals i pannrummet och hon fick på sig sitt fodrade stalltäcke och lät stalldörren vara öppen, och hon fick lite hö, tänkte hon kunde få stå inne lite innan maten då jag skulle rida direkt efter, passade även på att byta blindbroddarna mot isbroddarna. Sen fixade jag vatten åt henne och sen gick jag in och åt. Efter det blev det en runda i snön. Runt fjelebo, 8 km. Måste passa på när det är helg ju! Det blåste och snöade som bara den och jag frös ihjäl bara första kilometerna, skulle ju ta det lite lugnt och skritta länge innan vi körde igång, dels för att det va halt och för att hon gick hårt igår. Men det var kallt!

Mimmi va lite stel och omotiverad först, men efter halva rundan piggnade hon till, antar att hon fattade att, nu är det närmare att bara springa hem än att vända. Hehe, i skogen va det riktigt fint underlag och inte så tjock snö, varken halt eller packat, alltså heller inga snöstyltor. Där blev det lite galopp på pigg pålle som tyckte världen var läskig när den va vit!

När vi kom tillbaka efter ca 1,5, hade jag stelfrusna och genomblöta ben, plus ansikte och typ 1 dm snö på ridhjälmen. Hon fick gå ut, fick lite middagshö och jag mockade, fyllde på vatten, foder och hö, sen framåt halv 6 fick hon och fåren gå in igeeen!

Nu har jag ätit, tittat på PA och duschat. Imon, skola igen.
Chillhelg, men det är guttans att bara gå hemma och skita i allt annat ibland!
hoppsaaan, bild från i våras!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig här?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress, så vi kan kolla din fina blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0