} function dis_rightclickNS(e){ if ((document.layers||document.getElementById&&!document.all) && (e.which==2||e.which==3)) { alert(msg_box) return false; } } if (document.layers){ document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN); document.onmousedown=dis_rightclickNS; } else if (document.all&&!document.getElementById){ document.onmousedown=dis_rightclickIE; } document.oncontextmenu=new Function("alert(msg_box);return false")

Snabb uppdatering

Shuullleelu! :)

Idag hade vi sovmorgon till kl nio, och gick bara till tjugo över två! Guttaans!
Dessvärre måste man vänta på bussen i 40 min och så tar det ändån yttligare än kvart hem, så va hemma vi kvart över tre.. :s
Men han plugga lite iaf och sedan gick jag ut till pollen och skötte om och red henne.

Körde lite markarbet med lite småhinder. Igår på Bellalektionen red vi ren dressyr och det gick bra! Tänkte att jag skulle värma upp lite längre stund idag ifall hon var lite stel och seg sen igår.

Men tror inte jag lyckades riktigt med uppvärmningen, var lite slarvig med att få fram henne och få henne och bjuda.
Fick inte den där riktga känslan som är så härlig i hoppningen, när hon bjuder frickt fram och galopperar med riktig power i steget, men hon var lugn och hade bra takt. Dock lite seg.

Började med att värma upp på travbommar och ett litet kryss, sedan började vi hoppa krysset på en volt och tog studsen, studsen beståd av två kryss på ca 40 cm och det andra krysset låg väl också på ca. 40. :)
Studsen hoppade hon mjukt och runt och med flyt, jättefint med andra ord. Innan har hon ju krånglat till det lite för sig själv på studs och inte fått något riktigt flyt. ;)
Krysset tog hon ganska bra, men jag red inte bra på det alltid, krånglade, tittade ner på henne och velade med avstånden, jättefin häst som hoppade ändån! Mycket beröm!
Fick till lite bättre hopp mot slutet iaf, fick sluta lite tidigare för hon blev rätt så svettig. Uuusch, har redan börjat få tjockare päls! Höjde räcket till 80 cm och tog det någon gång som avslutning och sedan travade jag ner och satte på reflexerna och skrittade av en runda på vägen, sedan svampade jag av henne, det behövdes! Heheh.. :)


<3



Kommentarer
Postat av: Linn

Hej! :D

Följa varandra via blogglovin? :D

PS: Fin blogg!

2011-09-15 @ 13:42:18
URL: http://ponyroyals.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig här?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress, så vi kan kolla din fina blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0