} function dis_rightclickNS(e){ if ((document.layers||document.getElementById&&!document.all) && (e.which==2||e.which==3)) { alert(msg_box) return false; } } if (document.layers){ document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN); document.onmousedown=dis_rightclickNS; } else if (document.all&&!document.getElementById){ document.onmousedown=dis_rightclickIE; } document.oncontextmenu=new Function("alert(msg_box);return false")

Läget

Hej, lever, bara så ni vet.
I söndags var jag uppe på risse, hjälpte lite kompisar på KM:et i hoppning. Trevlig dag, med många fina starter!
Maja och Tilda svslutade med flaggan i topp, troligtvis deras sista tävling, och dom vann klubbmästerskapet för b-ponny, och kom 2:a totalt av b,c och d. Riktigt glad för deras skull. Grym är du Maja!
Och Lillan och Tilka vann KM:et för ridskolehäst, grattiiiis! :d
Bilder kommer i ett annat inlägg. ;)

Måndag, lång, jobbig dag i skolan, kom hem, åt mellanmål, ut och mockade och fodrade. Sen vidare till ridskolan, sista lektionen för måndagsgruppen. Så dom skulle leka och det fick ju då även jag! :) Riktigt kul, fick lilla racer-Sunny, en maxad c-ponny och min favorit en gång i tiden, jättetrevlig ponny, gillar henne fortfarande, fast kände mig lite för lång på henne nu.
Efter lektionen va det bus-möte, tog över en timme, vi planerade lucian och avslutningen som är på söndag och ja, bus's lilla egna grej, håhå! ;) Fick vara sekreterare, gjorde ju inget om jag fick öva, eftersom jag ska vara vice skereterare efter årsmötet. Så nu, idag, har jag renskrivit ett protokoll!
När jag kom hem tog jag in Mimse och fåren, rycktade av henne och tog på henne pyjamasen. ;)

Tisdag, mamma kom hem lite tidigare än valigt och fixade mat, sen åt vi, hela familjen för en gångs skull, framför teven. Sen gick jag ut till Mimsan, fixade stallet och Mimsan fick sig en riktig långrykt, tyckte hon va superskönt, fast hon är ju lite fundersam över varför hon helt plötsligt inte ska ha på sig tvångströjan och jobba för. ;)

Idag gick Mimmi och jag rundan runt byn, riktigt mörkt, så räckte inte med reflexer utan fick även ta ficklampa eftersom halva 1 km går genom skogen och där är det mörkare än i en sopsäck kan jag lova! ;)
Sen fick hon gå ut i hagen en stund medans jag fixade stallet. Nu har jag duschat, skrivit protokollet och kökat.

Denna veckan har vi inga läxor i skolan, galet skönt!
OCH jag hade A på även detta engelskaprovet som vi fick tillbaka idag, ändån tyckte jag det gick skit och engelska är icke mitt favoritämne, menmen, tack för A:et! :)


Kommentarer
Postat av: Ebba

SV: tack för kommenataren :)

2011-12-14 @ 21:41:19
URL: http://ryttareochhast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig här?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress, så vi kan kolla din fina blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0