} function dis_rightclickNS(e){ if ((document.layers||document.getElementById&&!document.all) && (e.which==2||e.which==3)) { alert(msg_box) return false; } } if (document.layers){ document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN); document.onmousedown=dis_rightclickNS; } else if (document.all&&!document.getElementById){ document.onmousedown=dis_rightclickIE; } document.oncontextmenu=new Function("alert(msg_box);return false")

Bloggniiing

Har faktiskt lite smått lust att blogga igen! :D
För tillfället, hahha. Nejmen får väl blogga lite för Maja vill ju de. ^^
Det är faktiskt sjukt skönt att inte ha bloggen som en dagbok längre, nejmen ni fattar man skriver ett par inlägg varje dag om dagens ridning osv. Mycket bättre att inpulsblogga för min del. För Nicoles del är det väl bäst att inte blogga alls. Höh!
Men idag hoppade jag lite iaf. Det regnade lite till och från, dock klippte jag kräset för några dagar sedan så det är varken långt eller kort nu, och inte superhalt. Hoppade ändån inte speciellt mycket eller speciellt högt. Låg runt 60-65 cm. Tränade en kombination, med först en oxer och sedan ett räcke, och hade ett kryss med hjälpbom som jag värmde upp på. Hon är verkligen duktig om man litar på henne och hon får se hindret i tid, då klipper hon det, bara så där. Inga problem med avstånd eller så. Om man däremot sitter och håller i henne, så hon blir kortare och kortare ju närmare hindret man kommer och inte håller ut med yttern riktigt utan hon hänger sig på bogarna, då hoppar hon ryckigt, måste trampa om eller i värsta fall stannar eller slinker förbi. Men som sagt vi har verkligen börjat hitta varann i hoppningen nu och bygger vidare på detta, plus tränar mycket med galoppbommar, avstånd osv. :)
Nu fick ni lite om Mimsan iaf!
Imon hänger jag nog med Nicole till Juvel och fotar och tar med västen hon ska köpa. Den är numera förlite för mig, köpte den när jag var 8 år och hade den till jag var 11-12 tror jag. Iaf är det den skönaste västen jag har ridit med. Har prövat att rida i både panelväst och med dragkedja (en sån jag har nu) men denna hederliga väst slår allt! :)
västen ser ut ungerfär såhär i formen och färgen





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig här?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress, så vi kan kolla din fina blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0