} function dis_rightclickNS(e){ if ((document.layers||document.getElementById&&!document.all) && (e.which==2||e.which==3)) { alert(msg_box) return false; } } if (document.layers){ document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN); document.onmousedown=dis_rightclickNS; } else if (document.all&&!document.getElementById){ document.onmousedown=dis_rightclickIE; } document.oncontextmenu=new Function("alert(msg_box);return false")

Dååliiigaa ?

Haha, det är inte klokt vad sämst Nicole och jag är på att blogga..? ^^

Idag, eller igår skulle ju Nicole igentligen, troligtvis, ridit hem Juvel från mig, efter att ha haft henne här i en vecka. Men Juvel fick åka hem redan i fredags. Anledningen var att när Nicole och jag skulle ta in dem för en ridtur på fredagmorgonen, hade Juvel ett sår uppe på bakbenet bredvid virveln ungerfär. Såret var inte jättestort, 2-3 cm lång och en halv cm brett och inte speciellt djupt. Men det blödde ur det och det var lite svullet runt om och Juvel haltade lite eftersom det spände i huden när hon rörde på det bakbenet.
Vi tog först in henne i stallet och mamma rengjorde såret med väteperoxid, och sedan ledde Nicole Juvel på ridbanan medans jag red så att hon skulle röra på sig ändån, eftersom hon och Mimmi hade ätit en hel del. Efter det rengjorde mamma igen och sedan bestämde vi att Juvel skulle få åka hem. Mamma visste inte om hon var stelgrampsvaccinerad och inte Nicole heller (vilket det visade sig att hon var, senare), och det var bra om hon kom hem så att Ygve (ägaren) fick veta det och kolla på det och själv avgöra vad han skule göra.
Så mamma körde Juvel hem med transporten. Hon fick stå inne i stallet och Nicole hängde med hem till oss igen och åt lunch, sen åkte Nicole och jag tillbaka till Köhl och då hade Juvel fått gå ut i hagen, och verkade må bra. Nicole red shettisen Fälla en stund sen kom hennes pappa och hämtade oss och körde hem mig.
Hoppas verkligen att Juvels sår läker ihop fint men det blir nog inga problem, Nicole är ju så noga att ta hand om sin fina Juvel! :)
Hihi, hade kanske passat bättre att Nicole hade skrivit det här inlägget, men det tror jag inte hon hade.. x)
Men nu vet ni iaf att Juvel inte är kvar hemma hos mig längre! Nicole skriver säkert mer om hur det är med Juvel och så, kanske..
Bilder på Nicole och Fälla kommer i ett annat inlägg imorgon om blogg.se har fixat sitt problem med att ladda upp bilder?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig här?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress, så vi kan kolla din fina blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0