} function dis_rightclickNS(e){ if ((document.layers||document.getElementById&&!document.all) && (e.which==2||e.which==3)) { alert(msg_box) return false; } } if (document.layers){ document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN); document.onmousedown=dis_rightclickNS; } else if (document.all&&!document.getElementById){ document.onmousedown=dis_rightclickIE; } document.oncontextmenu=new Function("alert(msg_box);return false")

Kurs dag 1

På min ridklubb, Nybro RK då, ingår det tvådagars-kurser i terminsavgiften. Man rider en timmers dressyrlektion första dagen och en timmers hopplektion andra dagen (det brukar vara så, om man inte rider en speciell dressyrkurs). Alltså det är inget läger eller så utan som två ridlektioner dagarna efter varann.
Igår red jag då lektion med Mimmi. Dressyr för Pia.
Det märktes att hon hade gått på sommarbete. ^^ Kände det även jag, när man sitter på pållen där i ridhuset, hon var inte lika kvick och orkade inte lika mycket som hon brukar göra på lektionerna. Även fast jag rider henne ännu mer nu när det är sommarlov. Men det har med gräset att göra. x)
Fick iaf jättebra tips ang. galoppen. Ska rida henne nästan lite förvänd galopp och inte ställa henne inåt, även om jag tycker det känns enklare, för då hänger hon sig på innetygeln och får mycket svårare att bära sig ordentligt. Och med träning, träning och träning kommer galoppen bli mycket bättre där hon blir kvickare i benen, blir lättare och samla, och när hon bär sig på rätt sätt. Ska defenitivt öva på tipsen hemma i sommar!
Här får ni en liten bild:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig här?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress, så vi kan kolla din fina blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0